Τρίτη, 7 Δεκεμβρίου 2010

Τελικά; τίποτα;

Κάθε χρόνο προετοιμαζόμαστε για τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά όλο και νωρίτερα. Κάποιοι πάντα θα γκρινιάζουν γι αυτό, κάποιοι θα χαίρονται και γι άλλους θα ναι αδιάφορο... όπως και για κάθε γεγονός άλλωστεε... Δεν θα βάλω τον εαυτό μου σε κάποια απ τις παραπάνω κατηγορίες. Δεν ξέρω, δεν θυμάμαι. Θέλω να σου πω πως το καταλαβαίνω, ότι 'ήρθαν τα Χριστούγεννα'... :

Όταν δεις στο μετρό μέσα στους συρμούς, άτομα να πουλάνε χαρτομάντιλα, στυλό ή να παίζουν μουσική. Τον τελευταίο μήνα είδα πολλούς. Άκουσα πολλές ιστορίες, οι πιο πολλές είχαν κοινά σημεία. Ένας μόνο είπε κάτι διαφορετικό: “Είμαι ναρκομανής, είμαι άστεγος και δώστε μου κάτι αν θέλετε” κάπως έτσι τα είπε...
Σίγουρα θα έχεις κάνει κι εσύ άπειρες συζητήσεις με πολλούς διαφορετικούς ανθρώπους για το “αν είναι καλό να δίνεις έστω και 0,50 ευρώ ή όχι”. Κάπου εκεί πέφτει και το επιχείρημα αν δίνω σε όσους συναντάω για να πάω στη δουλειά μου και να γυρίσω δεν μου φτάνουν τα λεφτά να ζήσω”, ή “του κάνεις κακό του δίνεις λεφτά για να πάρει τη δόση του”, “μα έτσι κι αλλιώς θα την πάρει, αν θέλει να την πάρει, θα βρει τρόπους, οπότε δως του τα με το καλό. Αν θέλει να απεξαρτηθεί θα το κάνει μόνος του.”κλπ κλππ

Και έρχομαι προχθές, είμαι όπου ένας νέος σε αρκετά καλή κατάσταση ζητάει οικονομική βοήθεια γιατί “είμαι άστεγος και άνεργος ένα χρόνο”. Δεν τον κοίταγε κανείς, ενώ εκείνος ακολουθούσε μια διαφορετική τακτική: έμενε σε κάθε άτομο ξεχωριστά και έλεγε τα ίδια και περίμενε αρκετά. Δεν τα έλεγε δυνατά στη μέση του βαγονιού και μετά να φεύγει...

Φτάνει σε μια κυρία...
-Όχι, δεν θεωρώ ότι θα σε βοηθήσω αν σου δώσω λεφτά τώρα και το ξέρεις. (“έλα χρυσή μου τώρα που θα του κάνεις κήρυγμα, λες και θα καταφέρεις κάτι... μην τον βασανίζεις...” σκέφτηκα αμέσως και την στραβοκοίταξα)
Δεν άκουσα τι της απάντησε, εκείνη συνέχιζε με φόρα...
-Δεν με θυμάσαι έτσι ε; Εγώ σε θυμάμαι. Ξέρεις ότι θέλω να σε βοηθήσω και σου έχω εξηγήσει ότι μπορώ, αρκεί να το θες κι εσύ.
-Θα φύγω σε δέκα μέρες θα πάω στο Άγιο Όρος...
-Ωραία να πας...
-Δώστε μου κάτι τώρα...
-Όχι, δεν σε βοηθάω έτσι. Το τηλέφωνό μου το έχεις, όταν θα θέλεις πάρε με. Ξέρεις ότι μπορώ να μη φάω μια μέρα για να σε βοηθήσω.
-Ναι... όχι δεν το έχω το τηλέφωνο το έχω χάσει. Και δεν έχω και μονάδες...
(σημειώνει το τηλέφωνό της)
-Δώστε μου κάτι σας παρακαλώ.. να πάρω τσιγάρα...
-Όχι, ούτε τσιγάρα. Τίποτα να μην έχεις.
-Σας παρακαλώ, αλήθεια μόνο τσιγάρα θα πάρω.
-Όχι, έχω άλλον τρόπο να σε βοηθήσω. Αν θες με τον δικό μου τρόπο, πάρε με τηλέφωνο.
-Έντάξει... θα σας πάρω πριν φύγω για το Άγιο Όρος.
-Όποτε θες.
-Γεια σας.


Τελικά...;

...

άραγε πώς, από κει στο φως κανείς πώς επιστρέφει ξανά; σαλαλαλα

7 σχόλια:

kalo paidi alla... είπε...

Δεν κατάλαβα τι έγινε...εκτός κι αν αυτός ήταν μοναχός σε άδεια άνευ αποδοχών για ένα χρόνο και αυτή του δωσε το τηλ. της για να την πάρει και να τον βοηθήσει πως? Να πάρει τον ηγούμενο να τον πείσει να πάρει το νεαρό πίσω? Η να πάρει τον προηγούμενο? Παραλογίζομαι πάλι

JoaN είπε...

χμμμ σε ματιάσε σχολιαστή και το χασες το θέμα :P

Emmanouela είπε...

Ναι, καλά! Ούτε εγώ κατάλαβα τι έγινε και από που γνωρίζονταν αυτοί οι 2 και αν τελικά γνωρίζονταν και δεν ήταν τρελή η κυρία και τι ήθελε από αυτόν και πως μπορούσε να τον βοηθήσει και γενικά δεν κατάλαβα τίποτα! Αλλά, π΄ρωτη φορά θα είναι για μένα?? Έχω μάθει πια!!!

Γενικά όμως για το θέμα, είμαι κι εγώ της άποψης ότι δεν μπορείς να βοηθάς τους πάντες γιατί κι εσύ έχεις ανάγκες, αλλά δεν βγήκες να ζητιανέψεις! Και ειδικά όταν παίζουν ναρκωτικά, δεν δίνω μια! Δεν τους βοηθάω με το να μην τους δώσω, αλλά δεν τους βοηθάω και με το να τους δώσω! Επίσης, δεν δίνω ποτέ σε τσιγκάνες που κουβαλάνε παιδιά, λες και είναι σακί με πατάτες! Άμα θέλουν, να ζητιανεύουν μόνες, όχι να ταλαιπωρούν τα μωρά και να τα παίρνουν παραμάσχαλα στους δρόμους! Είναι σιχαμένες γιατί εκμεταλλεύονται τα μωρά για να τους δώσεις λεφτά!

proserpina είπε...

Γιατί ο χρόνος δεν υπάρχει
Γιατί ο χρόνος είσαι εσύ και οι άλλοι
Και κανείς δε γνωρίζει η ζωή που θα βγάλει
Κι όλο αυτό είναι μια μεγάλη γιορτή

Κι όποιος είπε "και του χρόνου"
θα εννοεί πως δεν τελειώσαμε φέτος
Ευτυχές και στο χέρι μας το νέο έτος

proserpina είπε...

Καιιι πάμε όλοι μαζί:


Κάτω στην αυλή βρέχει καθρεφτάκια
Γόμες και κιθάρες και μολυβάκια
Για να φανταστεί ο χιονάνθρωπός της γειτονιάς
Τα στιχάκια της χρονιάς

JoaN είπε...

εμμανουέλα, ! Πάντα το είχα απορία αν τελικά βγάζουν χρήματα αφού οπι περισσότεροι δεν τους δίνουν... φφφ τι να πεις...

prosperinaaaaaaaaa, δικό σουυυυυυυυυυ! αγαπημένα σπαμ κόμμεντς μου λείψατε σκασμένα! χοχοχοχ

Cheemba είπε...

απιστευτο.