Σάββατο, 12 Μαΐου 2007

Το να αν μα

Έχει περάσει περίπου ένας μήνας από τότε που έβγαλα το νάρθηκα από το δεξί μου χέρι. Σε αυτό το διάστημα έτυχε να συναντήσω για πρώτη φορά αρκετά άτομα. Συνάντησα, λοιπόν, το εξής πρόβλημα: το χέρι μου ήταν κ είναι ακόμα αδύναμο και δεν μπορούσα να κάνω «σωστή» χειραψία και επειδή δεν ξέρεις ο άλλος πόσο θα σου σφίξει το χέρι, έδινα το αριστερό μου χέρι για τη χειραψία και για το «χάρηκα» και για το «αντίο, χάρηκα». Από ένα σημείο και πέρα φρόντιζα να δείχνω πως έχω σκοπό να δώσω το αριστερό μου χέρι, μπας κ ο άλλος δώσει το αριστερό, αλλά κανείς δε το πρόσεξε και την πάτησε…

Δεν με καταλαβαίνεις ακόμα; Οκ, το πάω αλλιώς… Έχεις ακούσει- διαβάσει- παρατηρήσει ποτέ την γλώσσα του σώματος; Όχι; Μάλιστα, ας περιοριστούμε στο κομμάτι της χειραψίας.

Χειραψία με το ίδιο χέρι(δεξί): μπορεί να είναι χαλαρή, σαν να σιχαίνεσαι να ακουμπήσεις τον άλλο. Μπορεί να είναι «κανονική» (πχ δε μπορώ να δώσω, παρά μόνο Live). Μπορεί να είναι υπερβολική, όπου συνθλίβεις το χέρι του άλλου στο δικό σου. Παρόλα αυτά η χειραψία είναι με ίσους όρους. Άνισα γίνεται όταν ο ένας απ τους δύο δώσει το χέρι του κ το γυρίσει ελαφρώς ώστε το πάνω μέρος της παλάμης του να είναι προς τα πάνω, ή όταν κάνει την ίδια κίνηση και παράλληλα τραβήξει τον άλλο προς το μέρος του ή πάει προς το μέρος του άλλου (=φέρει τον άλλο στο χώρο οικειότητάς του ή όταν παραβιάσει τον χώρο οικειότητας του άλλου)

(Υπάρχει και η χειραψία «του πολιτικού» όπου σου σφίγγει το χέρι με τα δυο του χέρια κτλ- υπάρχουν κ άλλες παραλλαγές)

Όταν όμως ο ένας δίνει το δεξί του χέρι και ο άλλος το αριστερό τα πράγματα αλλάζουν. Αυτός με το αριστερό χέρι έχει την υπεροχή (να στο πω έτσι χοντρικά)! Ειδικά αν ακουμπήσει ίσα ίσα τα δάχτυλά του στην παλάμη του άλλου. Κι εδώ υπάρχουν πολλές εκδοχές…

Θα μου πεις είμαι υπερβολική και ποιος δίνει σημασία και αυτά είναι θεωρίες κ δεν ισχύουν κλπ. Ε, εδώ δε θα τα πάμε καλά! Διότι ναι κανείς (καλά, οι περισσότεροι δεν το κάνουν συνειδητά) δεν δίνει το χέρι του επίτηδες με τον α ή β τρόπο ή να κάνει άλλα τερτίπια ώστε να έχει «το πάνω χέρι» (λες από δω να βγήκε?!). Όμως ο τρόπος που χαιρετάς κάθε άτομο έχει να κάνει με το τι νιώθεις για αυτό, με τι κέφια είσαι εκείνη τη στιγμή και με το χαρακτήρα σου. Όλα αυτά όσο και να μην το δέχεσαι βγαίνουν μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα που διαρκεί η χειραψία σας…

Όλα αυτά θα τα καταλάβαινες αν είχα κ σκίτσα… γιατί δεν τα εξήγησα καλά και ούτε αναφέρθηκα σ όλες τι περιπτώσεις!

Καταλήγω λέγοντάς σου πως ΟΛΑ τα άτομα ενώ το πρόσωπό τους ήταν θερμό και με χαμόγελο λέγοντάς μου: «χάρηκα», με το που τους έδινα το αριστερό χέρι τσουυπ πάγωναν και πώς να στο πω… για λίγα δευτερόλεπτα «χαλιόντουσαν» . Είναι στο κεφάλι μου λες; Μπα! Δεν το είχα στο νου μ, δεν το είχα προβλέψει. Άλλωστε πάνε χρόνια από τότε που μου είπαν και διάβασα για την γλώσσα του σώματος… Οκ, για να πειστείς σου προτείνω να κάνεις τεστ. (βέβαια δεν είναι ωραίο να παίζεις με τον άλλο αλλά κάντο για να δεις!)

…σου το πα μ όλα τα φιλιά σου το πα με το στόμα λίγοι είν αυτοί που ξέρουν να μιλήσουν με το σώμα … αχ δε το λένε στα σχολειά κρυφό το χουν ακόμα λίγοι ειν αυτοί που ξέρουν να μιλήσουν με το σώμα σαλαλαα

7 σχόλια:

[Germanos] είπε...

Καλα που μας το πες... αν και θα το θυμόμουνα για το χερι σου

Σπύρος Σεραφείμ είπε...

Για πρώτη φορά ο όρος «γλώσσα του σώματος» χρησιμοποιήθηκε το 1972.
Προτείνω να διαβάσεις το «Η γλώσσα του σώματος» του Αλαν Πιρς, εκδόσεις Έσοπτρον.

an205 είπε...

Χέρι - χέρι
Βλ. Μπονάτσος & Δ. Πουλικάκος

Σε είδα προχτές στο δρόμο,
σε φώναξα δε μ' άκουγες,
με κάποιον άλλονε περπάταγες
και τον κρατούσες απ' το χέρι.
Ναι, τον κρατούσες απ' το χέρι
σας είδα χέρι-χέρι,
ναι, ναι, ναι, ναι, χέρι-χέρι

Καλά σου το 'πα εγώ αν θυμάσαι,
να προσέχεις
και με κακές παρέες
να μην μπλέκεις

Σε είδα προχτές στον ύπνο μου,
σε άγγιξα, μου ξέφευγες
με κάποιον άλλονε τα έφτιαχνες
και τον κρατούσες απ' το χέρι.
Ναι, τον κρατούσες απ' το χέρι
σας είδα χέρι-χέρι,
ναι, ναι, ναι, ναι, χέρι-χέρι

Καλά σου το 'πα εγώ αν θυμάσαι,
να προσέχεις
και με κακές παρέες
να μην μπλέκεις

JoaN είπε...

[germane], koybenta na ginetai mwreeee

Spyro S, to exw diabasei! :)

an205, salala

Blogaki είπε...

Αυτό με το αριστερό δεν το πολυκατάλαβα...
Πρέπει να δω τα σκίτσα μάλλον! Η' καλύτερα να ρωτήσω τον Γερμανό που έχει κάνει και σεμινάρια! :)
Καλημέρα, καλή εβδομάδα να'χουμε!

Narita είπε...

Τι μαθαίνει /προσέχει κανείς...
Μαθαίνουμε λέμε στα blogs μαθαίνουμε
και φυλαγόμαστε

JoaN είπε...

blogaki, ή αν θες διαβασε το " Η γλώσσα του σώμταος" του Allan Pease, εκδόσεις έσοπτρον. Καλή βδομάδα, καλά κουράγια.

Narita, χαχα είδες; είδες;! :P